Den 25 maj var annandag pingst, men ingen helgdag längre. Många valde att ändå ta ledigt och vädret var fint. Den här gången har jag har valt att fokusera på alla som jobbar med Västlänken och med Masthugget, som ett delprojekt i mitt stora projekt att följa samhällsförändringar i göteborgsområdet.
Jag har visat bilder här i bloggen ända från 2017, men de flesta är bara byggarbetsplatser utan jobbare. Det har varit mitt fokus på förändringarna som blir. Nu och även framöver kommer jag att fokusera på dem som arbetar på byggena. Det är tufft och nog tungt många gånger, i olika väderförhållanden och olika arbetsmiljöer. Jag hoppas på att kunna göra en samling och en bok om dem som är med och samverkar till att projekten går vidare.
Bilderna här är tagna den 25 april då vädret också visade sin bästa sida.






